L'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 21 de la Llei 29/2010, de 3 d'agost, de l'ús de mitjans electrònics al sector públic de Catalunya reconeixen el dret dels ciutadans, empreses i entitats ciutadanes a no presentar dades o documents que estiguin en poder de les mateixes a l'hora d'acreditar qualsevol requisit per gaudir d'un determinat servei. Aquest dret està condicionat a la prestació, si s'escau, del consentiment de la persona interessada a l'entitat que requereixi aquestes dades i documents, d'acord amb el que preveu la normativa de protecció de dades.D'altra banda, l'article 34.3 de l'Ordenança general de l'administració electrònica de la Diputació de Girona i dels seus organismes autònoms administratius disposa la integració i l'ús del catàleg de dades i documents interoperables.L'article 10.1.b) de la Llei 29/2010, de 3 d'agost, d'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya, obliga a la difusió per mitjans electrònics del "Catàleg de Dades i Documents interoperables que són en poder de les Administracions Públiques", que haurà d’estar disponible a la Seu electrònica de l'organisme.
El Catàleg de dades i documents interoperables identifica aquelles dades i documents en poder de XALOC i/o d'altres administracions públiques, les quals XALOC podrà consultar electrònicament en altres organismes i administracions i, en conseqüència, no caldrà que la ciutadania els aporti en les tramitacions amb XALOC. Aquest Catàleg de dades i documents interoperables ha d'estar disponible a la seu electrònica de cada ens local i en tot moment ha de garantint la seguretat, la integritat i la protecció plena de les dades de caràcter personal.Per la resta de dades incloses en aquest catàleg, la ciutadania haurà d'autoritzar indispensablement a XALOC la seva consulta en la sol·licitud d'inici o durant la tramitació del procediment concret.El catàleg de dades i documents interoperables de XALOC s'anirà ampliant de forma progressiva, tant pel que fa a la incorporació de noves consultes de dades, com en la seva concreta aplicació en la totalitat de les tramitacions administratives.
Totes les dades i la documentació que XALOC pugui obtenir en el moment de la sol·licitud, per mitjans telemàtics, informàtics o electrònics, no caldrà que sigui aportada per la persona sol·licitant, sempre que no es denegui la seva obtenció en la sol·licitud d'inici o durant la tramitació del procediment concret.