L'article 38 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic defineix la seu electrònica com aquella adreça electrònica, disponible per als ciutadans a través de xarxes de telecomunicacions, la titularitat de la qual correspon a una administració pública, o bé a una o diversos organismes públics o entitats de dret públic en l'exercici de les seves competències.A través d'aquesta Seu la ciutadania i les empreses poden exercir el seu dret d'accés a la informació i realitzar les seves gestions amb aquesta Administració.La seu electrònica de XALOC està regulada per l'Ordenança general de l'administració electrònica de la Diputació de Girona i dels seus organismes autònoms administratius, aprovada inicialment en sessió plenària de la Diputació de Girona en data 15 de maig de 2012, i per la Instrucció d'administració electrònica que la desenvolupa, aprovada en sessió ordinària del Consell Rector de XALOC en data 3 de juliol de 2012.
La titularitat de la seu electrònica de XALOC correspon a la Presidència de l'organisme, i la seva gestió i administració, a la Gerència.
Els diferents àmbits, serveis i seccions de l'organisme són responsables, en l'àmbit de les seves competències, de la integritat, veracitat i actualització de la informació, dels tràmits i dels serveis que es troben en aquesta seu.
Les condicions de funcionament estan subjectes als principis següents: